Μια σημαντική ευκαιρία, προκειμένου να ανακτήσει μέρος των απωλειών που κατέγραψε κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, φαίνεται να έχει η βιομηχανία επίπλου, που πριμοδοτείται από τις επενδύσεις στον τουρισμό, όπως δείχνουν πρόσφατες στατιστικές μελέτες.

Ειδικότερα, το 2018 αποδείχθηκε χρονιά-ρεκόρ για τις τουριστικές εισροές, με τις αφίξεις να αγγίζουν τα 33 εκατομμύρια, περιλαμβανομένης και της κρουαζιέρας, και με τα συνολικά έσοδα να ξεπερνούν τα 21 δισ. ευρώ.

Πρόσφατα στοιχεία του Υπουργείου Τουρισμού για την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2018 ανέδειξαν μεταξύ των ωφελούμενων αγορών και αυτήν του ξύλου και επίπλου, στην οποία η άνοδος που καταγράφεται φθάνει το 18% (στο εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2018 η αύξηση διαμορφώθηκε σε 17,8% βάσει στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ), λόγω της μεγάλης ανόδου των τουριστικών επενδύσεων.

Την ίδια στιγμή, μέσω της οικονομίας διαμοιρασμού δημιουργούνται έσοδα άνω του 1,9 δισ. ευρώ στην Ελλάδα, ποσού που προσεγγίζει το 10% της ετήσιας τουριστικής δαπάνης, σύμφωνα με έρευνα της Grant Thornton. Ο ρυθμός ανάπτυξης του εν λόγω τομέα φθάνει το 25%, με τις καταχωρίσεις ακινήτων στις πλατφόρμες βραχυχρόνιων μισθώσεων να αυξάνονται με αλματώδη ρυθμό, τροφοδοτώντας τη ζήτηση στη βιομηχανία επίπλου και εξοπλισμού χώρων φιλοξενίας.

Ευκαιρία για τον κλάδο επίπλου οι επενδύσεις στον τουρισμό

Αν και πολλές γνωστές αλυσίδες του λιανεμπορίου που απευθύνονται στη μαζική αγορά διαπιστώνουν αυξημένη ζήτηση για έπιπλα και για είδη διακόσμησης και εξοπλισμού κατοικίας, ως αποτέλεσμα της αναδυόμενης τάσης στο real estate, το ενδιαφέρον μετατοπίζεται ολοένα και περισσότερο σε αντικείμενα υψηλότερων προδιαγραφών. Δημοφιλή brands από τον χώρο του επίπλου και λύσεις tailormade έρχονται να απαντήσουν στις ανάγκες τόσο των νεόδμητων ξενοδοχείων όσο και των μικρότερων ακινήτων, που ανακαινίζονται από νεοεισερχομένους στην αγορά real estate, οι οποίοι προσβλέπουν στην προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού, υψηλών απαιτήσεων. Επομένως, αναδύεται η πρόκληση για μια κατηγορία επαγγελματιών με τεχνογνωσία να διεισδύσουν σε αυτό το κομμάτι της αγοράς.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι είναι λίγες οι εταιρείες στην τοπική αγορά που κατάφεραν να διατηρήσουν παραγωγική δραστηριότητα στο δυσμενές περιβάλλον της τελευταίας δεκαετίας. Δεκάδες λουκέτα και διψήφια πτώση εσόδων –έφτασε να ξεπεράσει το 70%– άλλαξαν άρδην τον χάρτη στον κλάδο.

Πολλές μικρομεσαίες και οικογενειακές επιχειρήσεις στράφηκαν και σε εμπορική δραστηριότητα, πέραν της κατασκευαστικής. Έτσι επιχείρησαν να αναβαθμίσουν το συνολικό χαρτοφυλάκιο προϊόντων και υπηρεσιών τους και να παραμείνουν ανταγωνιστικές ή απλά να επιβιώσουν, καθώς σε μεγάλο βαθμό οι στρατηγικές υπαγορεύθηκαν τόσο από την πτώση της ζήτησης όσο και από την εξάλειψη παραγωγών πρώτων υλών. Οι κοστοβόρες εισαγωγές έπαιξαν ρόλο στην αναπροσαρμογή του χαρτοφυλακίου δραστηριοτήτων ακόμη και υγιών επιχειρήσεων του χώρου.

Μία από τις εταιρείες που έμειναν «όρθιες» μετά τη συρρίκνωση του κλάδου είναι η Iatrou Furniture, η οποία έχει χτίσει ένα ισχυρό brand, χάρη στη σκληρή δουλειά όλης της ομάδας.

Η δεύτερη γενιά στο τιμόνι της Iatrou Furniture έχει αναπτύξει συνεργασίες με διεθνείς οίκους και δίκτυο συνεργατών, συνεχίζοντας να επεκτείνει την πελατειακή βάση της οικογενειακής επιχείρησης, χάρη στην προσήλωσή της σε υψηλά standards, όπως μας λέει ο κ. Τάσος Ιατρού. Ο τελευταίος, όντας μεγαλύτερος από τα δύο αδέλφια και συνεπώς πιο έμπειρος σε όλες τις λειτουργίες της επιχειρηματικής δραστηριότητας, από την παραγωγή μέχρι την πώληση, προβλέπει ότι η αγορά επίπλου, η οποία πέρασε «διά πυρός και σιδήρου», θα ωφεληθεί από την ανάπτυξη του τουρισμού στη χώρα.

Tailormade λύσεις για ξενοδοχεία και εστίαση από την Iatrou Furniture

Η προσέγγιση του ίδιου και του αδελφού του Γιάννη –ο οποίος εξειδικεύεται στον σχεδιασμό επίπλων και λύσεων διακόσμησης– φέρνει την εταιρεία στην πρώτη γραμμή της νέας τάξης πραγμάτων στην αγορά, καθώς η επενδυτική κινητικότητα στον τομέα του τουρισμού αναδεικνύει ευκαιρίες και προκλήσεις για την επιχείρηση.

 Το πρόσφατο έργο στη Χώρα της Μυκόνου, που αφορά τον εξοπλισμό και τη διακόσμηση του Blu Blu Café LoungeBar, είναι ενδεικτικό του ενδιαφέροντος που έχει παρουσιαστεί από επαγγελματίες του χώρου της εστίασης και της φιλοξενίας.

Ο κ. Ιατρού τονίζει ότι η εταιρεία έχει την τεχνογνωσία, το δίκτυο και τις υποδομές για να ανταποκριθεί σε σχετικά έργα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ