Ο αγώνας Κυριακής έχει ιδιαίτερο συμβολισμό καθώς εν μέσω Brexit ανακοινώθηκε η ανανέωση του Βρετανικού GP έως και το 2024.

Του Τάκη Πουρναράκη

Η συμφωνία που υπεγράφη μεταξύ της Formula 1 και του BRDC (British Racing Drivers Club) προβλέπει τη φιλοξενία του Βρετανικού GP ως και το 2024 τουλάχιστον στην πίστα του Σίλβερστον. Εκεί είχε γίνει και το πρώτο από τα 1006 GP έως σήμερα, στις 13/5/1950. Συνολικά το Σίλβερστον έχει φιλοξενήσει 52 Βρετανικά σε σύνολο 74 που έχουν γίνει ως τώρα. Η συμφωνία αυτή είναι μια επίδειξη δύναμης της F1 που επενδύσει στην Βρετανία παρά το αβέβαιο οικονομικό περιβάλλον λόγω Brexit. Βέβαια υπάρχει ένας πολύ καλός λόγος γι’ αυτό: Η καρδιά της F1 χτυπά στη Βρετανία οι περισσότερες ομάδες (Mercedes, McLaren, Red Bull, Racing Point, Renault, Williams) έχουν την έδρα τους από πολύ κοντά έως λίγα χιλιόμετρα μακριά από το σημείο που διεξάγεται αυτή την Κυριακή, ο αγώνας. Στην πλειοψηφία τους οι εργαζόμενοι στη F1 έχουν βρετανικό διαβατήριο ενώ υπάρχουν και τρεις Βρετανοί οδηγοί: Χάμιλτον, Νόρις, Ράσελ. Επιπλέον οι εκατοντάδες χιλιάδες θεατές που θα κατακλύσουν σήμερα τις κερκίδες της πίστας έχουν βάσιμες ελπίδες ν’ ακούσουν τον εθνικό ύμνο της χώρας τους στο φινάλε του αγώνα. Ο Χάμιλτον έχει κερδίσει πέντε φορές στην πατρίδα του όπως και οι Τζιμ Κλαρκ, Αλαίν Προστ. Πόσο μάλλον που στη Ferrari λένε πως η συγκεκριμένη πίστα θα αναδείξει τις αδυναμίες του μονοθεσίου τους.

Όπως ίσως γνωρίζετε η πίστα του Σίλβερστον είναι ένα παλιό στρατιωτικό αεροδρόμιο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στο οποίο διοργανώθηκε ο πρώτος αγώνας F1 στην σύγχρονη ιστορία του θεσμού το 1950 με νικητή το Νίνο Φαρίνα με Alfa Romeo. Μάλιστα η Alfa Romeo φέρνει στο προσεχές αγώνα της Μεγάλης Βρετανίας, μία GP Tipo 159 “Alfetta”. Το μονοθέσιο αποτελεί εξέλιξη της 158, την οποία ο Φαρίνα οδήγησε στην πρώτη νίκη του κορυφαίου θεσμού του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ένα χρόνο αργότερα η Ferrari σημείωσε εκεί την πρώτη της νίκη στο πρωτάθλημα της F1 με τον Χοσέ Φροιλάν Γκονζάλες στο τιμόνι της 375. O Αργεντίνος απεβίωσε σε ηλικία 91 ετών πριν λίγα χρόνια.

Το Βρετανικό GP είναι ο μοναδικός αγώνας που δεν έχει λείψει ποτέ από το πρόγραμμα της F1. Μαζί με τα GP Mονακό, Ιταλίας και Βελγίου αποτελούν την ιστορική 4αδα της F1 που υπάρχει από το 1950. Αυτή την Κυριακή θα διεξαχθεί το 70στο Βρετανικό GP, όπως είναι λογικό η φυσιολογική φθορά του χρόνου οδήγησε τους Βρετανούς σε μια σημαντική επένδυση τη διετία 2010 – 2011 της τάξεως των 28 εκ. στερλινών ώστε να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις στο Σίλβερστον. Σήμα κατατεθέν της ανανεωμένης πίστας του Σίλβερστον, τα νέα πιτ, πάντοκ, με την ονομασία Silverstone Wing. Από τότε ο αγώνας γίνεται με νέα είσοδο – έξοδο των πιτ και την ευθεία εκκίνησης τερματισμού σε διαφορετική θέση. Ειδικά φέτος στρώθηκε και νέος ασφαλτοτάπητας για να αμβλυνθούν οι ανομοιομορφίες και να βελτιωθεί η απαγωγή νερού και οι κλίσεις των στροφών.

Οι απαιτήσεις της ανανεωμένης πίστας του Σίλβερστον διαφέρουν σημαντικά απ’ αυτές των δυο τελευταίων αγώνων σε Αυστρία και Γαλλία. Υπάρχουν πολύ γρήγορες καμπές, σε επτά απ’ αυτές η ταχύτητα διέλευσης ξεπερνά τα 250km/h. Καθοριστικό ρόλο παίζουν η αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου αλλά και το ζύγισμα του, ώστε να αλλάζει με ακρίβεια, κατεύθυνση. Δεν υπάρχουν μεγάλες ευθείες γι’ αυτό οι μηχανικοί επιλέγουν μεγάλη κλίση στα στοιχεία της πίσω αεροτομής, μεγιστοποιώντας την κάθετη δύναμη. Το Σίλβερστον είναι μια από τις πίστες όπου απαντώνται οι υψηλότερες πλευρικές φορτίσεις για τα ελαστικά, σε όλη τη σεζόν. Υψηλές τιμές κάθετης δύναμης πιέζουν προς τα κάτω τα μονοθέσια και τα ελαστικά δέχονται σημαντικές δυνάμεις από όλες τις διευθύνσεις. Ο καιρός παραδοσιακά είναι απρόβλεπτος, μπορεί να έχουμε λιακάδα ή καταρρακτώδη βροχή.

Για 3η φορά φέτος μετά το Μπαχρέιν και την Ισπανία, η Pirelli φέρνει στο Σίλβερστον τις πιο σκληρές γόμες της γκάμας της – C1, C2, C3 – σκληρή λευκή, μέση κίτρινη και μαλακή κόκκινη αντίστοιχα. Αυτές θα πρέπει να αντιμετωπίσουν μερικά από τα υψηλότερα ενεργειακά φορτία της σεζόν, τα οποία προκαλούν οι γρήγορες καμπές της διάσημης Βρετανικής πίστας. Το κύριο χαρακτηριστικό της πίστας του Σίλβερστον είναι οι γρήγορες καμπές ειδικά η τριπλή αλληλουχία Maggots, Becketts και Chapel από την οποία οι οδηγοί διέρχονται με τέρμα γκάζι και 8η σχέση το κιβώτιο. Αυτό μεταφέρει υψηλά επίπεδα ενέργειας διαμέσου των ελαστικών. Επίσης οι οδηγοί υπόκεινται σε πολύ υψηλές πλευρικές δυνάμεις g. Στο Σίλβερστον κυρίαρχο ρόλο παίζουν τα πλευρικά φορτία και όχι η ελκτική πρόσφυση και η σταθερότητα στο φρενάρισμα.

Παραταύτα υπάρχουν μερικά πιο αργά τμήματα και πιο τεχνικά στην περιοχή Arena. Ως συνέπεια απαιτείται κάποιος εν μέρει συμβιβασμός στο σετάρισμα της ανάρτησης. Είναι μια πίστα όπου τα προσπεράσματα είναι εφικτά, απαιτεί όμως υψηλό βαθμό συγκέντρωσης. Πέρυσι είδαμε στρατηγικές μιας αλλά και δυο αλλαγών σ’ έναν αγώνα που επηρεάστηκε από την ασυνήθιστη διπλή παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας. Όσοι οδηγοί πραγματοποίησαν δεύτερη αλλαγή την έκαναν υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, αυτή η τακτική βοήθησε το Φέτελ να κερδίσει για λογαριασμό της Ferrari.

 Ο Μάριο Ίσολα επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου δήλωσε σχετικά:

Η νέα άσφαλτος έχει στρωθεί πολύ πρόσφατα οπότε θα έχει ενδιαφέρον να δούμε την επίδρασή της στον ανταγωνισμό. Πιθανόν να καταστήσει την ήδη γρήγορη διαδρομή ακόμη γρηγορότερη. Έχουμε κάνει την ίδια επιλογή γομών με πέρυσι, λογικά θα ανταποκριθούν καλά στις απαιτήσεις των στροφών που είναι από τις μεγαλύτερες φέτος μαζί με μέρη όπως το Σπα και η Σουζούκα. Με την νέα άσφαλτο και τον διάσημα απρόβλεπτο Βρετανικό καιρό σίγουρα θα υπάρξουν άγνωστοι παράγοντες στο φετινό αγώνα του Σίλβερστον. Οπότε η συλλογή δεδομένων στις ελεύθερες δοκιμές είναι πιο σημαντική από το συνηθισμένο, ώστε να χαραχθεί η καλύτερη στρατηγική ”.

Ο Χάμιλτον είναι ιδιαίτερα πετυχημένος εντός έδρας και ιδιαίτερα αγαπητός.

 

Οι κατατακτήριες δοκιμές θα διεξαχθούν το Σάββατο στις 16:00 ώρα Ελλάδος. Θυμίζουμε πως εκτός του Χάμιλτον που έχει πάρει 6 pole στο Σίλβερστον μόνο οι Φέτελ και Ράικονεν έχουν εκκινήσει απ’ αυτή τη θέση σ’ αυτή την πίστα. Ο αγώνας θα διεξαχθεί την Κυριακή στις 16:10 ώρα Ελλάδος.

 

GP Βρετανίας, 10ος γύρος
Σίλβερστον
Μήκος πίστας: 5.891km
Ρεκόρ γύρου: 1:30.621 (Χάμιλτον, Mercedes, 2017)
Γύροι αγώνα: 52
Απόσταση: 306.198 km
Αριθμός στροφών: 18( 8 αριστερές και 10 δεξιές)
Τέρμα γκάζι: 67% του γύρου
Μεγαλύτερο χρονικό διάστημα με το γκάζι ανοικτό: 13.7sec
Αλλαγές σχέσεων: 48 ανά γύρο

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ